

지속적인 호기심과 끊임없는 탐구심으로 사용자와 교감하는 사람들이 모인곳, Layout 입니다. 2020년도에 설립된 레이아웃은 디자인적 사고를 통해 사용자의 니즈를 파악하고 현실 반영 가능한 스마트한 솔루션으로 혁신적인 가치를 추구합니다.
Layout is a place where people interact with users through continuous curiosity and research-minded. Layout, established in 2020, identifies user needs through design thinking and pursues innovative values with smart solutions that are able to reflect reality.
Our Team
세상에 없는 것을 상상하지만, 세상에 있는 것을 만들고 있는 특별한 팀입니다.
우리는 허무맹랑한 이야기로 사용자를 현혹하는 것이 아닌, 우리가 가지고 있는 다양한 분야에서의 경험과 역량을 통해 적재적소에 맞는 다양한 요소를 활용하여 상상과 현실을 이어가려 합니다.
It is a special team that imagines what is not in the world but makes what is in the world different. We do not deceive users with nonsense stories, but we try to connect imagination and reality by utilizing various elements that are suitable for the right place through our experience and capabilities in various fields.

Creators
분석하고 상상하여 차별화된 무언가를 찾아내고 시각화하는 창의적인 디자이너들 입니다.
We are creative designers who analyze, imagine, discover and visualize something differentiated.

Planners
우리의 상상력이 현실로 이어질수 있도록 계획하고 이끌어가는 기획자들 입니다.
We are planners who lead and plan to make our imaginations into reality.

Developers
상상을 현실로 만들어내기 위해 적용하고 검증하고 끊임없이 개선해 나가는 개발자들 입니다.
We are developers who constantly apply, verify, and improve to make our imagination into reality.

Makers
현실속에 사용될 무언가를 효율적으로 만들기 위해 고민하고 또 고민하는 사람들 입니다.
We are people who continuously contemplate making something efficiently being used in reality.

레이아웃은 항상 사용자의 숨겨진 니즈를 찾아내기 위해 유연한 시선으로 사용자와 사용 환경의 깊은 이해부터 시작합니다. 깊은 관찰을 통해 얻게 되는 요소들을 종합하여 인사이트를 도출하고 기술적, 시각적으로 구체화하며, 지속적인 커뮤니케이션으로 각 업체들에 필요한 요소들을 최적의 솔루션과 최적화된 제품을 제공하고자 합니다.
Layout always starts with a deep understanding of users and their environment with a flexible gaze to discover the hidden needs of the user. By synthesizing the elements obtained through deep observation, we derive insights and materialize them technically and visually. Through continuous communication, we want to provide optimal solutions and optimized products for the elements required by each company.